افوس بهشت گمشده
توسعه گردشگری روستایی هدف کلان اصفهان

محمد مهدی جمالی نژاد در گفتگو با مهر، اظهار داشت: در سال های اخیر ایجاد صنایع دانش بنیان و توسعه گردشگری جزو سیاست های چهار گانه سند توسعه استان اصفهان در استانداری بوده است.

وی افزود: معاونت عمرانی استانداری در سال های اخیر با تشکیل دو کارگروه امور زیر بنایی و گردشگری و میراث فرهنگی به طور جدی برای توسعه زیر ساخت های صنعت توریست در نواحی شهری و روستایی تلاش کرده است.

معاون عمرانی استاندار اصفهان یادآور شد: این معاونت پافشاری و حساسیت زیادی برای جلوگیری از تعرض به بناهای تاریخی در جریان ساخت و ساز های شهری و روستایی استان انجام داده است.

جمالی نژاد از ثبت 20 منطقه گردشگری نمونه استان و تصویب 20 طرح جامع توسعه گردشگری برای آن مناطق خبر داد و گفت: توسعه گردشگری روستایی یکی از سیاست های کلان استانداری در این حیطه است چرا که مناظر کشاورزی، باغات، گلخانه ها و بناهای تاریخی و نحوه زندگی بی آلایش روستایان جاذبه زیادی برای بازدید عمومی دارد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان افزود: اداره امور روستایی استانداری اقدام به تشکیل جلسات با دهیاران روستاهای هدف گردشگری برای توجیه و آگاه کردن آنها برای استفاده از پتانسیل های روستایی کرده است.

منطقه افوس دچار رشد و  تغییرات اساسی شده است

 جمالی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص انتقاد نماینده فریدن، فریدو نشهر و چادگان در خصوص عدم ایجاد زیرساخت مناسب در نواحی غرب استان به خصوص در ناحیه افوس گفت: افوس منطقه ناشناخته و بهشت گمشده در استان بود که با همت و مطالعات استانداری شناسایی و با زحمات شهرداری آن شهر دچار تغیرات اساسی شده است.

وی افزود: زیر ساخت های اقامتی برای توقف موقت گردشگران توسط شهرداری ایجاد شده اما برای  توسعه بیشتر منتظر ورود سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم.

معاون عمرانی استاندار اصفهان یادآور شد: اساس توسعه گردشگری نواحی روستایی عاملی برای جلوگیری از مهاجرت مردم آن به کلانشهر ها می شود.

سرمایه بخش خصوصی می تواند در گردشگری جذب شود

جمالی نژاد در ادامه اظهار داشت: معتقدم توسعه و ایجاد زیر ساخت در صنعت گردشگری سبب نجات مردم از آلایندگی صنایع سنگین می شود چرا که با آشنایی مردم شهر ها و روستاها با این امر خود به خود سرمایه گذاری آنان به جای ورود به صنایع آلاینده به سمت صنعت پاک گردشگری سوق خواهد یافت.

اقامتگاه های ارزان قیمت را برای گردشگران افزایش می دهیم

وی در ادامه با اشاره به نهضت هتل سازی در سال های اخیر گفت : وجود اقامتگاه مناسب به خصوص برای گردشگر خارجی حائز اهمیت است اما باید اعتراف کرد که به جز کاشان و شهر اصفهان در سایر شهرستان های استان با کمبود هتل های مناسب مواجه هسیتم.

معاون عمرانی استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه افزایش اقامتگاه های ارزان قیمت از سیاست های مهم توسعه گردشگری استان است، افزود : تعدیل سیاست های کلان کشور در بحث گردشگری، توسعه زیرساخت ها و استفاده از تبلیغات و بازاریابی های نوین را از جمله راهکارهای مهم و موثر برای تحقق این هدف ارزشمند می دانم.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: شعر , افوس , عکس , خبر ,

تاريخ : سه شنبه 5 آذر 1392 | 17:35 | نویسنده : AFOUS-BEH |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.